Forum Forum Jeziorowa Strona Główna Forum Jeziorowa
jeziorowa.waw.pl - forum mieszkancow ulicy Jeziorowa w Warszawie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nareszcie lepsza komunikacja?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Jeziorowa Strona Główna -> Komunikacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jackpirat




Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:58, 19 Kwi 2009    Temat postu:

jak dla mnie satysfakcjonująco jeśli chodzi o częstotliwość 119/147. Nadal postulowałbym skrócenie 147 tylko do pętli Gocław. Stamtąd odjeżdżają autobusy w każdą stronę Warszawy, a może przez to dałoby się przyśpieszyć zapowiadane zmiany (krótsza trasa - większa częstotliwośc przy takiej samej liczbie wozów) ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_S




Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zerzeń- Zastów

PostWysłany: Nie 22:13, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Wtedy takie 147 przy takiej samej ilości wozów kursowałoby co 10 minut.
Niestety wiele osób postuluje zachowanie połączenia bezpośredniego Zerznia z Saską Kępą co sprawia że skrócenie do Gocławia spowodowałoby lawinę protestów.
Według mnie 147 powinno kursować tylko do Ronda Waszyngtona - dojazd do tramwaju, wtedy możliwa jest częstotliwość co 15, dokładamy 2 wozy do 119 i już jest lepiej. Już po spotkaniu doszedłem do wniosku że trzeba zapostulować żeby 119 jechało w obie strony przez Waryńskiego.
Jak na Gocław dotrze tramwaj za jakieś 10 lat 147 zostanie i tak skrócone na Gocław, ale nie teraz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_S




Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zerzeń- Zastów

PostWysłany: Pon 11:58, 25 Maj 2009    Temat postu:

Wczoraj postanowiłem wysłać list do ZTM, co dalej z projektem, bo ostatnio nie byłem w temacie:
"Witam. W imieniu portalu osiedla Zerzeń i mieszkańców naszego osiedla chciałbym prosić o informacje na temat dalszych losów projektu, który został przyjęty na spotkaniu w UD Wawer , około 2 miesiące temu.? W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele ZTM, w tym pan Franków , pan burmistrz Gójski ,radny Jastrzębski, pani z wydziału infrastruktury i ja. Ze strony Wawra widać pewne efekty, w piątek ogłoszono projekt na wdrożenie stałej organizacji ruchu na ulicy Mrówczej i Zagórzańskiej, prowadzone są prace nad zmianą organizacji na ulicy Potockich, jak również gotowy już jest projekt organizacji ruchu na Kadetów. Dzięki temu wszystkiemu nie widzę już przeszkód, żeby projekt ukazał się na stronie ZTM do konsultacji. Oczywiście zdaje sobie sprawę że reforma będzie możliwa jak będzie nowy tabor, co się stanie prawdopodobnie już na jesieni 2009 , pod warunkiem że obecny przetarg znów nie zostanie unieważniony. Stąd też pytanie: Jaki termin wprowadzenia reformy jest rozważany, pod warunkiem spełnienia tych warunków? Kiedy ukaże się projekt do konsultacji na stronie ZTM? Poza tym rozważyłbym drobną korektę do projektu, która spowoduje że nie trzeba będzie zmieniać organizacji na ulicy Oleckiej, a mianowicie linie 161 wprowadziłbym przez ulice Olecką i powrót bez postoju do pętli Międzylesie, częstotliwość jak w projekcie . 215 prosto Bysławską do pętli Błota. Nie spowoduje to żadnych zmian w rozdysponowaniu brygad na liniach 161 i 215, za to poprawi dojazd z Oleckiej, do stacji w Falenicy. Linia 215 pojedzie za to po trasie linii 142 do Aleksandrowa, zastępując ją pełni, docelowo postój na przystanku wspólnym z linią 521 w kierunku Rembertowa . Po zbudowaniu ronda Młoda/Bysławska/ Patriotów, będzie możliwy skręt z Patriotów w lewo od strony Bysławskiej. Dziękuje za poprzednią korespondencje i liczę na dalszą współpracę, czego efektem będzie poprawa komunikacji w Wawrze. Z poważaniem Krzysztof Sokołowski "

Dowiedziałem się dzisiaj za to, że konsultacje na stronie ZTM odbędą się może jeszcze w tym tygodniu lub od 1 czerwca, czyli od następnego poniedziałku.
Czy coś się zmieniło względem mojego projektu nie wiem. Dowiemy się wkrótce.
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jackpirat




Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:47, 27 Maj 2009    Temat postu:

Przejżałem zmiany proponowane przez ZTM na ich stroniestronie (www.ztm.waw.pl) i nasuneły mi się następujące uwagi:

- 130 - dotychczas mieliśmy linię jeżdżącą na Dworzec Centralny i do Centrum (119), teraz proponuje się nam linię jeżdżącą na Dolny Mokotów. Toć to "sam zysk"... Rolling Eyes

-147 - Jak widzę żadnych zmian, nadal dwa autobusy na godzinę przez znaczną część dnia, czyli żadnego sukcesu w tym miejscu

- 115 - fajny pomysł rozłączenia od 119, ale czemu na Boga to kolejny autobus jadący na dworzec wschodni? To już trzeci (146, 147, 115).

- 146 - Jeśli tylko będzie ułożony na zakładkę z 130 i 147 to będzie bardzo dobra zmiana.

Krzystofie_S przekażesz to komu trzeba?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Administrator



Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jeziorowa, W-wa

PostWysłany: Śro 9:55, 27 Maj 2009    Temat postu:

BARDZO WAŻNE!

Dzisiejszy artykuł w stołecznej Wyborczej na temat zmian w komunikacji:
[link widoczny dla zalogowanych]

"Pasażerowie mogą teraz krytykować i chwalić proponowane zmiany tras pod numerem telefonu: 022 194 84 lub adresem mailowym: [link widoczny dla zalogowanych]."

DZWOŃCIE POD TEN NUMER I WYSYŁAJCIE MAILE! Niech ZTM zna nasze oczekiwania i potrzeby!


Inne ciekawsze fragmenty artykułu:

"We wtorek Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił konsultacje wśród mieszkańców Wawra, Wesołej, Rembertowa i Pragi-Południa. Jesienią chce tam zmienić trasy autobusów. Dzięki temu mają kursować częściej, dojeżdżać do nowych osiedli i stacji kolejowych.

Zmiany będą wprowadzane stopniowo po wakacjach. Wszystko zależy od budowy przystanków, likwidacji progów, które leżą w poprzek niektórych ulic, a także dostaw nowych autobusów. Właśnie trwa powtarzany przetarg na 30 sztuk 12-metrowców i 20 dziewięciometrowych. O zlecenie stara się sześciu prywatnych przewoźników, którzy wkrótce wystartują w aukcji elektronicznej. Umowa powinna zostać podpisana do 30 czerwca."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_S




Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zerzeń- Zastów

PostWysłany: Śro 11:06, 27 Maj 2009    Temat postu:

jackpirat napisał:
Przejżałem zmiany proponowane przez ZTM na ich stroniestronie (www.ztm.waw.pl) i nasuneły mi się następujące uwagi:

- 130 - dotychczas mieliśmy linię jeżdżącą na Dworzec Centralny i do Centrum (119), teraz proponuje się nam linię jeżdżącą na Dolny Mokotów. Toć to "sam zysk"... Rolling Eyes

-147 - Jak widzę żadnych zmian, nadal dwa autobusy na godzinę przez znaczną część dnia, czyli żadnego sukcesu w tym miejscu

- 115 - fajny pomysł rozłączenia od 119, ale czemu na Boga to kolejny autobus jadący na dworzec wschodni? To już trzeci (146, 147, 115).

- 146 - Jeśli tylko będzie ułożony na zakładkę z 130 i 147 to będzie bardzo dobra zmiana.

Krzystofie_S przekażesz to komu trzeba?
pozdrawiam

Witam. Jak widać nie do końca jest to mój projekt który wysłałem i uzgadniałem z ZTM, ale można było się spodziewać że coś zmienią.
130 kursująca co 15/20/15/20 minut w porównaniu z 119 20/30/20/30
poprawa częstotliwości jest widoczna, jednak trasa została skrócona do Mokotowa i w pierwszym momencie można się zdenerwować, jak to tracimy linie do centrum? Jednak skrócenie ma swoje uzasadnienie, a mianowicie warunki drogowe w centrum z miesiąca na miesiąc będą się pogarszać , z powodu licznych remontów a za rok to dopiero będzie burdel jak rozkopią Świętokrzyską w czasie budowy metra.
Jeśli zostawimy 130 do centrum to stracimy bardzo na punktualności , a zarazem częstotliwości kursów w Wawrze . Druga kwestia jest taka że większość osób z Wawra jeździ głównie na Mokotów obecną linią 119 co udowodnione jest w zapełnieniu kursów. Pod sumując jest jakieś uzasadnienie skrócenia 130 do Rakowieckiej. Przesiadki Witosa, Dolna, na Puławskiej do tramwajów, do metra i tramwaju w zespole metro Pole Mokotowskie . Również dojazd do centralnego w kombinacji 130+np.17 może być szybszy niż obecnie 119 przedzierając się przez korki.
Ale to jest państwa wybór,można zachować trasę 119 po lewej stronie, tylko nie wiem czy nie odbije to się na proponowanej częstotliwości.
146 będzie skoordynowane z 130 i 147 co 15/20/15/20
147 nie ma tego w projekcie, dlatego dzwoniłem do ZTM, okazało się że
147 będzie również kursować co 15/20/15/20, zwykle przeoczenie. Może dzisiaj dopiszą do projektu.
115 zastąpi nie jako 123 do Wschodniego[ lepsza perspektywa] dlatego taka trasa .
Nie wspomniano że 113 też będzie co 15/20/15/20 zamiast linii 142, oraz 305 jak ma jechać? Jak lepiej? Czyli 130,146,147 razem będą w szczycie co 5 minut czyli 12/h teraz 9/h +jeszcze 305 może gdzieś tam będzie, 113 na Trakcie. Więc poprawa będzie widoczna .
ZTM może to przeczyta zobaczymy, poproszę żeby ktoś tu zajrzał.


Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_S dnia Śro 11:08, 27 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagmara




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:07, 27 Maj 2009    Temat postu:

Nie śledziłam zbyt szczegółowo tematu autobusów do tej pory, ale gdy dziś przeczytałam w gazetach, że 119 ma zostać zastąpione 130, które nie będzie jeździło do centrum to się naprawdę wkurzyłam. I to mają być te zmiany na lepsze? Brak połączenia bezpośredniego z centum?
Ja bardzo często korzystam z tej linii wracając z pracy właśnie z centrum. Mam nadzieję, że staniemy murem za utrzymaniem starego przebiegu 119. Bardzo Was proszę o zgłaszanie protestów do ZTM – jeśli nie jeździcie sami autobusami zróbcie to dla innych (w tym dla mnie), pls!

Dagmara


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagmara




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:22, 27 Maj 2009    Temat postu:

Uwagi trzeba kierować mailem na adres [link widoczny dla zalogowanych]. Proszę Was jeszcze raz o napisanie maila do ztm aby nie zmieniano trasy 119 (czym więcej głosów tym lepiej).

Dagmara


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagmara




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:26, 27 Maj 2009    Temat postu:

Poza tym uważam, że to co naprawdę jest nam potrzebne to szybkie (czerwona linia) połączenie z centrum nie mostem Siekierkowskim ale Łazienkowskim (ewentualnie Poniatowskiego). Oczywiście takiego rozwiązania w propozycjach ztm nie ma.
Dagmara


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jackpirat




Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:29, 27 Maj 2009    Temat postu:

Pani Dagmaro, w obronie 119/130 do Centrum jest już nas dwoje.

Ciekawy wydaje sie pomysł stworzenia szybkiego autobusu jeżdżącego Wałem i autobusów lokalnych doworzących pasażerów z wawerskich osiedli do tej szybkiej linii. trasa Falenica - Dw. Centralny przez poniatowszczaka (najszybszy most z buspasem)! Taka linia z przegubem o częstotliwości 15/20/20/20 i jestem kontent.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_S




Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zerzeń- Zastów

PostWysłany: Śro 22:22, 27 Maj 2009    Temat postu:

Mimo że mieszkam na Trakcie Lubelskim koło Lucerny to jestem przeciw utrzymywania karykatury linii autobusowej jaką jest linia 119 w obecnej formie.
Ba często korzystam z tej linii , dlatego znam jej mankamenty.
W grę wchodzą dwa warianty, 119 przez Zwoleńską i Bronowską którą proponowałem, ZTM ją odrzucił i 130 do Metra Pole Mokotowskie i dalej na Rakowiecką.
119 pojechałoby prosto do centrum tak jak teraz ,ale narażone byłoby na korki w centrum, które wkrótce będą co raz większe. 130 to nie bezpośrednio do centrum, ale bez korków do metra lub tramwaju i następnie szyną do centrum. Ludzie jeżdżą do centrum to fakt, sam zresztą czasami z niej korzystam, żeby tam dojechać.
Najwięcej jednak osób z Wawra linią 119 podróżuje na Mokotów to jest fakt niezaprzeczalny. Więc chyba priorytetem powinno być zapewnienie dojazdu właśnie tam.? Jeśli państwo będziecie chcieli 119 do centrum , to ZTM tak zostawi , jednak jak to mówią z tej instytucji[ miałem okazje porozmawiać z kilkoma osobami], żeby później nie było protestów że linia jeździ nie punktualna lub nie pojawiła na przystanku na czas, bo ZTM nie może dać gwarancji że tak się nie stanie, bo już teraz jest źle, szczególnie w piątki.
Takie mogą być konsekwencje zostawienia jej na trasie do Dworca Centralnego.Trasa linii 130 za to będzie przebiegać poprzecznie do ciągów do centrum[ przesiadki], więc korki po lewej stronie jej nie będą grozić. Dowiezie również do metra , jak również linii tramwajowej do centrum i do Dworca Centralnego., tramwaje nie są narażone na korki.
Pod sumując :
linia 119 bezpośrednia linia do centrum,na Mokotów częstotliwość co 20 minut w szczycie[ ilość wozów jest stała,więc dłuższa trasa to gorsza częstotliwość], narażona na duże opóźnienia związane z zatorami na Marszałkowskiej i w Alejach Jerozolimskich.
linia 130 pośrednia linia do centrum [ trzeba się przesiąść do metra lub tramwaju, żeby dotrzeć do ścisłego centrum], bezpośrednia na Mokotów, co 15 minut w szczycie, punktualna.
Co by nie było obecnie mamy 9 kursów/h linii 119/146/147 w szczycie .
Po zmianie będzie 10kursów/h przy linii 119 co 20 i 147 co 20 i 146 co 15.
Przy 130 12kursów/h z 147 co 15/20/15/20 i 146 tak samo.
119/130 i 147 muszą być z sobą skoordynowane , więc liczba kursów musi być taka sama. Przy 3 liniach co 15 minut, możecie mieć linie co 5 minut.
Więc proszę zagłosować za reformą w Wawrze , ewentualnie z propozycją zostawienia 119 na trasie do centrum ,na pewno muszą zniknąć linie kursujące co 30 minut , bo to wstyd że w Wawrze zachodnim prawie wszystkie linie mają taką częstotliwość. Przynajmniej powinny kursować co 20 minut, taka dolna granica.
Ja wywalczyłem tą reformę , więc bardzo szkoda byłoby żeby to obalić.
A jeśli chodzi o linie przez Poniatowskiego to nie ma szans, przykro mi , sam taką kiedyś proponowałem w pierwszym korespondencjach z ZTM.
ZTM jednak wychodzi z założenia że nie może każdemu osiedlu dać linii do centrum. Jednym da ,kolejni zażądają i gdzie te wszystkie linie się zakrańcuje? Już teraz nie ma miejsca niestety. Poza tym ZTM stawia na kolej i tramwaje, więc taka linia przy szynie na moście nigdy nie powstanie. Ja nie jestem żadnym pracownikiem ZTM który broni tego projektu, ale znam założenia jakimi kieruje się ZTM i wiem na co jest szansa, na co nie. Prawdą jest też to że interesuje się komunikacją [ hobby], więc wiem co się wydarzy w przyszłości w tej kwestii i jakie mogą być tego konsekwencje. Stąd moje zdanie do linii 119 i 130.
Będę na spotkaniu 1 czerwca to sobie porozmawiamy.
Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_S dnia Śro 22:46, 27 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dagmara




Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:56, 27 Maj 2009    Temat postu:

A ja często korzystam ze 119 (od kliku miesięcy 4 razy w tygodniu wracam tym autobusem z pracy) i muszę przyznać, że autobus nie był nigdy spóźniony, nigdy nie zdarzyło się aby w ogóle nie przyjechał - kilka razy byłam bardzo zła, bo przyjechał 3 min za wcześniej i musiałam biec do autobusu. Wracam po 16 a trasa nie zajmuje nigdy więcej niż 25-30 min.
Z punktu widzenia mieszkańców Jeziorowej jest to bardzo ważna linia i nie zgadzam się z Pana negatywną opinią na jej temat. Nie zgadzam się też z tezą, że gro ludzi jeździ tym autobusem wyłącznie na Mokotów. Sama obserwuję jak przepełniony jest ten autobus już od Centrum (i są to ludzie, którzy jadą do Wawra) bo miejsca w autobusie się nie zwalniają.

Panie Krzysztofie, my doceniamy Pana wysiłek w reformę, której niewątpliwie mocną stroną jest zwiększenie częstotliwości jazdy autobusów. Z punktu widzenia mieszkańców Jeziorowej i ich możliwości komunikacji z Centrum nie widzę jednak poprawy, wręcz przeciwnie – pogorszenie sytuacji poprzez zmianę trasy 119. A trzy autobusy na Dworzec Wschodni naprawdę nie są nam potrzebne! (czy nie mógłby jeden z nich np 146 zamiast na wschodni odbijać Mostem Poniatowskiego do Centrum ??) Dla mieszkańców innych części Wawra zaproponowane zmiany na innych liniach na pewno są korzystne, ale naturalnym jest, że dla nas najważniejsze są rozwiązania ważne z punktu widzenia naszej lokalnej społeczności.

Ale z poprzednich Pana wypowiedzi wnioskuję, że jest szansa na zachowanie 119 w jej dawnym przebiegu?

Dagmara


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_S




Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zerzeń- Zastów

PostWysłany: Śro 23:38, 27 Maj 2009    Temat postu:

Dagmara napisał:
A ja często korzystam ze 119 (od kliku miesięcy 4 razy w tygodniu wracam tym autobusem z pracy) i muszę przyznać, że autobus nie był nigdy spóźniony, nigdy nie zdarzyło się aby w ogóle nie przyjechał - kilka razy byłam bardzo zła, bo przyjechał 3 min za wcześniej i musiałam biec do autobusu. Wracam po 16 a trasa nie zajmuje nigdy więcej niż 25-30 min.
Z punktu widzenia mieszkańców Jeziorowej jest to bardzo ważna linia i nie zgadzam się z Pana negatywną opinią na jej temat. Nie zgadzam się też z tezą, że gro ludzi jeździ tym autobusem wyłącznie na Mokotów. Sama obserwuję jak przepełniony jest ten autobus już od Centrum (i są to ludzie, którzy jadą do Wawra) bo miejsca w autobusie się nie zwalniają.

Panie Krzysztofie, my doceniamy Pana wysiłek w reformę, której niewątpliwie mocną stroną jest zwiększenie częstotliwości jazdy autobusów. Z punktu widzenia mieszkańców Jeziorowej i ich możliwości komunikacji z Centrum nie widzę jednak poprawy, wręcz przeciwnie – pogorszenie sytuacji poprzez zmianę trasy 119. A trzy autobusy na Dworzec Wschodni naprawdę nie są nam potrzebne! (czy nie mógłby jeden z nich np 146 zamiast na wschodni odbijać Mostem Poniatowskiego do Centrum ??) Dla mieszkańców innych części Wawra zaproponowane zmiany na innych liniach na pewno są korzystne, ale naturalnym jest, że dla nas najważniejsze są rozwiązania ważne z punktu widzenia naszej lokalnej społeczności.

Ale z poprzednich Pana wypowiedzi wnioskuję, że jest szansa na zachowanie 119 w jej dawnym przebiegu?

Dagmara
Głównie chodzi o szczyt poranny gdzie największe zapełnienie jest na odcinku Bronowska - Witosa i do ścisłego centrum ilość wawerczyków spada do liczby około 10-15 osób[ nie licząc osób wsiadających na Mokotowie], gdzie w Wawrze wsiada 70 -80 osób na kurs, więc jest porównanie? . W szczycie popołudniowym może nie jest to tak widoczne przez zwykłego pasażera, ale widziałem suche liczby z pomiarów każdej brygady i jednak z Mokotowa więcej osób jeździ do Wawra niż z samego centrum. Dla ZTM w pierwszej kolejności liczy się szczyt poranny[ najwięcej osób na kurs], następnie popołudniowy itd.
Propozycja z zostawieniem 119 na zmienionej trasie jest jak najbardziej realna , sam zresztą to sugerowałem ZTM.
Jednak ZTM zaproponował 130 dlatego że warunki drogowe w niedalekiej przyszłości się bardzo pogorszą[ przynajmniej na 2 lata] ,zostanie wyłączona z ruchu ulica Świętokrzyska , cały ruch pojedzie alejami, ruch poprzeczny ten zostanie ograniczony, co spowoduje duże opóźnienia na linii 119. Teraz w piątki już są duże opóźnienia na 119. Inne linie które kursują co 10 minut jako tako sobie poradzą ,jednak nasze 119 teoretycznie kursujące co 20 minut , w praktyce może kursować co 40 minut, a w piątki może nie być linii nawet przez godzinę. Jest sens takiej linii wtedy? Co do 146 czy 147 to była składana już taka propozycja, odpowiedź , na Moście Poniatowskiego jest tramwaj oraz występują duże zatory na trasie.
Jeszcze jedno, jeśli państwo będziecie pisać do ZTM, to proszę o kładzenie nacisk na częstotliwości linii 119/130 , 146, 147 , żeby wszystkie miały częstotliwość co 15 minut w szczycie co 20 poza i weekend a nie tylko 146 czy 130, oraz zmianę trasy linii 119 na Zwoleńską, że z tym się państwo zgadzacie a np. nie z zabraniem linii do ścisłego centrum. Dzięki temu jest pewna szansa na zarówno linie do centrum i sumaryczną częstotliwość 3 linii co 5 minut.
Im więcej osób tym szanse wzrastają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Administrator



Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jeziorowa, W-wa

PostWysłany: Czw 9:16, 28 Maj 2009    Temat postu:

Ja też jestem z utrzymaniem 119 (lub innej linii) bezpośrednio z Bronowskiej do Dworca Centralnego + dodatkowa linia wzdłuż Wału też bezpośrednio do Centrum. Niech 119 jeździ sobie przez Siekierkowski, a ta dodatkowa linia przez Łazienkowski (częściowy bus pas, a wkrótce pełen) lub Poniatowskiego (pełen bus pas).

Opowieści o opóźnieniach nie mają tu żadnego znaczenia - jak są stłuczki to wszyscy stoją, też samochodami, a jak nie ma stłuczek to nie ma problemu i z jazdą autobusem i z jazdą samochodem, kierowcy przepuszczają zwykle autobusy bo wiedzą, że tam jedzie kilkanaście/dziesiąt razy więcej ludzi niż w ich samochodzie.


Moim zdaniem, z punktu widzenia Jeziorowej, proponowane zmiany i również opisywane tu przez Krzyśka_S nowe projekty i zasady to duży niewypał. Nie wszyscy jeżdżą w szczycie. Nie wszyscy chcą za wszelką cenę dostać się do Dworca Wschodniego (ja nie znam żadnej takiej osoby) a raczej wszystkim zależy na bezpośredniej komunikacji z centrum jednym autobusem. To czy czasem będzie on jechał 10 min dłużej czy krócej nie ma znaczenia. To i tak jet o wieeeeele lepsze niż kilka przesiadek po drodze, szczególnie zimą.

Proponowany projekt wyraźnie oddziela prawą część Warszawy od lewej i kompletnie nie bierze pod uwagę specyfiki takiej dzielnicy jak Wawer, gdzie ludzie spędzają noce i weekendy a pracują w Centrum. Czy mieszkańcu Ursynowa jeżdża do Centrum przez Dworzec Zachodni? Jak czytam o zamianach to myślę, że nie pisali go mieszkańcy Warszawy...

Pomyślcie też o ludziach z innych dzielnic / miast, którzy nas odwiedzają. Po co utrudniać im życie kierując na liczne przesiadki do różnych środków komunikacji?


Dodatkowo dlaczego nie ma jednego bezpośredniego autobusu do centrum wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego, od ronda z Traktem Lubelskim? Do Wału każdy może dojechać, po co kierować autobusy przez Bronowską? Jestem pewien, że przy Jeziorowej mieszka lub za chwilę będzie mieszkać kilka razy więcej ludzi niż przy Bronowskiej, dla wielu osób z naszej ulicy szybciej można dostać się do przystanku Jeziorowa na Wale niż na Bronowską.


Piszmy maile i dzwońmy do ZTM!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Czw 9:23, 28 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek
Administrator



Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jeziorowa, W-wa

PostWysłany: Czw 9:30, 28 Maj 2009    Temat postu:

Właśnie napisałem maila do ZTM - w sprawie utrzymania bezpośredniego połączenia z centrum przez linię 119 i utworzenia dodatkowej linii do centrum wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego przez Most Łazienkowski ub Poniatowskiego.

Wpisujcie się poniżej jeśli też napisaliście maila lub zadzwoniliście.
To będzie argumentem w rozmowach z ZTM.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzysiek dnia Czw 9:30, 28 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Jeziorowa Strona Główna -> Komunikacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin